Best boattrip

Standaard

Van gili T naar Lombok om vervolgens een tocht over land naar andere kant naar Lombok te gaan waar “een” boot op ons zal wachten. De eerste boot weg van gili T ging bijna mis, of eigenlijk lang niet mis. Op mijn ticket stond dat de boot om 7 am zou vertrekken en 30 minuten van te voren aanwezigheid werd verwacht. Maar ik dacht: ” Goh, het is Indonesie, 10 minuten van te voren is ruim op tijd….” Dus ik sta om 6.50 bij de haven, geen enkele toerist te bekennen, terwijl me verteld was dat we zo met 25 man aan boord zouden gaan. Om 6.55 wordt ik toch wel licht nerveus.. Toch iets te uitdagend van mij om enkel 10 min van te voren er te zijn? Ik probeer navraag te doen, maar wordt er niet echt wijzer van. Om 7 uur voel ik mij weer een echte Nederlander, en heb ik zelfs de gedachten dat ik misschien toch netjes half uur van te voren aanwezig had moeten zijn en nu mijn boot gemist heb. Want WAAR is iedereen en de boot? Om 7.15 nog steeds niets, geen informatie. Dan uiteindelijk door hulp van iemand die wel de taal machtig is, is er nieuws. Er zijn ook andere toeristen die bij office zijn waar ik mijn ticket heb gekocht die nu ook richting de haven komen. Gelukkig, en zodra ik niet meer ”alleen” ben is ook meteen mijn angst van het missen van de boot weg. Al weet ik nog steeds niets meer, het komt wel goed, want ik ben niet meer alleen. Gelukkig komt er dan 1,5 uur later een boot en zijn er ondertussen meer toeristen gearriveerd met een ticket waar op stond dat ze pas om acht uur verwacht werden 😛 Verklaart een boel… Dan terug naar Lombok.

Daar aangekomen zoeken we naar een busje, en daar komen er steeds meer medepassagiers bij. Met mijn backpack onder mijn voeten, dubbel gevouwen met rugtas op schoot rijden we verder. Met diverse tussenstops, word de bus voller, dit maals niet meer door invaserende Duitsers, maar de boodschappen worden her en der gekocht en zo komende eieren, zakken rijst, groentes en ananassen goed gestapeld verder in het gangpad(die al vol lag met backpacks). We rijden steeds verder door het Lombokse land. Ik probeer mijn verwachtingen zo laag mogelijk te houden over op wat voor boot we ons straks 4 nachten mogen bevinden….

Geef een reactie

