Happy hiking

Afbeelding

Vanuit de homestay met een locale gids gunung manangel beklommen. Eerst door vele rice paddies gelopen, zelfs nog meegeholpen, wat een lol! Deze hike ging langzaam over in de pure vorm van rockclimbing. Momenten dat je denkt: ” heey, hier stopt het!” betekende dat je daar heus een paar meter recht omhoog kon klimmen. En dat zonder safty line. Ik heb meerdere keren al mijn excuses gemaakt in mijn hoofd aan de personen die ik had belooft geen gekke dingen te doen en levend terug te keren, nogmaals sorry! Paden waren smal (je hebt tenslotte maximaal maar
30 cm nodig!) modderig en dus glibberig ( het is tenslotte nog regenseizoen).
De gedachtes ” oe, hier kan ik best sterven als ik NU uitglij”/” of als deze boomtak nu breek val ik,wat zal het zijn? 10meter naar beneden”/ ” ik hoop toch niet dat dit een nu.nl berichtje gaat worden over 25jarige tourist die in java sterft.” Oplossing: niet naar beneden kijken en angst laten overwinnen.

wpid-mntsdcardDownload.facebook_-834441988.jpg.jpg

Maar des ter mooier was de weg naar de top
(incl. Mooie watervallen)! Juist de combinatie van geweldig uitzicht en intens gelukkig zijn dat je leeft, en stiekem ook dat je het hebt overleefd..
wpid-mntsdcardDownload.facebook_1489457888-1.jpg.jpg
Al het zweet, schrammen en gebeden naar God waren het waard. Dus nogmaals mijn excuus, want ik zou het zo nog een keer doen!
wpid-mntsdcardDownload.facebook_61533740.jpg.jpg

Geef een reactie

