steamy hot springs

Afbeelding

steamy hot springs

Cipanas, west java, hot springs steamy

@ Cipanas

Bij een local achterop de scooter opweg naar Cipanas. Verkeer is hier zoals rest op West Java nogal chaotisch, en omdat ik nogal waarde hecht aan mijn leven is dit niet de place to be om zelf te gaan crossen. Lekker stijl naar beneden en laatste stuk ”off road”. Dat betekend hier: Sla gewoon ergens rechtsaf waar geen echte weg meer is, smal pad van echt maximaal 1 meter (waarom zou je meer nodig hebben). Mega spannend, helemaal toen we over een bruggetje gingen die ong net zo breed als de scooter zelf was. Dan verder te voet over een krakkemikkig bamboo bruggetje (zie foto). Daar zag ik al de locals zich in en rondom het riviertje. Meteen alle hoofdjes draaiden naar mij. Samen met mijn persoonlijke chauffeur door het water gelopen richting de plek waar de aarde het hete water de lucht in spuit. Toen ik eronder stond voelde ik waarom ik naar Cimaja ben afgereisd. Ken je het gevoel, hoe lekkre soms een douche op je huid kan voelen? Of misschien wel nog beter, een zomerse regenbui? Dit is wat ik voelde, maar dan ong maal 100. De mix van watertemperatuur, soms weer iets heter of juist iets verfrissend. De afwisseling van een dikke druppelregenbui gevoel tot een stortbui. Al je huidreceptren staan constant op scherp. Je lichaam in complete extase en voelt je huid over je hele lichaam tintelen. Ogen dicht en handen geopend: zodat je de drubbels nog intenser kunt beleven. Genietmomentje!

Geef een reactie

