Teamlove

Afbeelding

De band met je team is eigenlijk onbeschrijfelijk. En toch ga ik het proberen. Daarvoor begin ik eerst bij de omstandigheden, wat zorgt voor deze speciale band? Het feit dat je elkaar wellicht elke dag ziet? Dat je daardoor precies weet wat iedereen elke dag doet. Als je je teamgenoot een dag niet ziet omdat het trainingsvrij is, het gevoel hebt elkaar super lang niet gezien hebt. Dat je weet wat je elke dag eet, omdat je altijd spreekt over voedsel of samen aan tafel te vinden bent na een zware training. Je hebt favoriete eetrecepten (meestal iets met pasta of iets anders met veel koolhydraten). Maar het is meer dan dat je elke dag en maaltijden met elkaar deelt. Het is ook de pijn en de vermoeidheid van de trainingen die je deelt, niemand anders weet precies op dat moment hoe je je voelt als je totaal uitgeput onder de douche met een banaan in je mond staat. Dat gevoel van het zuur in je benen, de stem in je hoofd die zegt dat je lichaam niet meer wilt. Maar het is ook niet alleen het leed dat je samen deelt, maar vooral ook het lief! De knuffel die je krijgt als er iets rots gaat in je leven, het klopje op je schouder als je weer een PR hebt gehaald en de eierkoek die je deelt in de kleedkamer.

Ik hoop oprecht dat ”mijn” meisjes dezelfde mooie vriendschappen zullen overhouden die ik heb gekregen van mijn team.

Geef een reactie

